maandag 25 februari 2013

zelfpublicatie is leuk

Begrijp me niet verkeerd: als je een boek wilt uitbrengen, dan kan je dat het best via een reguliere uitgeverij doen. Een reguliere uitgeverij helpt je met de redactie van je boek, regelt de distributie en neemt de kosten op zich.

Een boek in eigen beheer uitbrengen is meer iets voor schrijvers die niet aan de bak komen bij een 'echte' uitgeverij. Tenminste, dat is toch het beeld dat de meesten hebben.

En toch heeft zelfpublicatie een bepaalde charme die je niet zult vinden bij een gewone uitgeverij. Je hebt immers een vrijheid en controle die uitgesloten is eens je vasthangt aan contracten. Zelf vind ik bijvoorbeeld niks leukers dan het zoeken naar mogelijkheden om mijn boeken aan de man te brengen - zonder dat ik daarvoor opgejaagd moet worden door iemand anders.

Deze blog wil mensen helpen die ook aan zelfpublicatie doen. Een aantal dingen zullen bekend in de oren klinken, een aantal andere dingen zijn nieuw. Hopelijk heeft iemand er iets aan.

Of er veel op de blog komt te staan, zal een beetje van de omstandigheden afhangen. Maar zolang ik er de tijd voor kan vinden, zal ik op regelmatige tijdstippen wel iets posten.

WMC

Geen opmerkingen:

Een reactie posten